Forside  |  
 | 

Fra abortliniens brevkasse: Fra abortliniens brevkasse:

"... Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, alle synes jeg skal vælge abort, men hvordan kan noget, der er så rigtig føles så forkert! Er så fortvivlet ..."  

Abortlinien.dk

Information om ...Information om ...

PresseklipPresseklip

Besøg Abortbarnet.dkBesøg Abortbarnet.dk

Læs: Jeg fortryder!Læs: Jeg fortryder!

LIV - læs det nye nummer!LIV - læs det nye nummer!

Kontakt Retten til Liv ...Kontakt Retten til Liv ...

Følg Retten til Liv:Følg Retten til Liv:

PRESSE 2012 - vælg måned i menuenPRESSE 2012 - vælg måned i menuen

Eks. fra august 2012Eks. fra august 2012

30.08.12: Til England for at få en sen abort
Dansk par rejste til England for at få abort. En scanning i uge 20 viste, at pige de ventede antageligt havde en knoglesygdom, der var genetisk betinget og kunne resultere i et liv i kørestol. Sygdommen kunne dog ikke endeligt diagnosticeres inden barnet nåede den danske aldersgrænse for abort i disse tilfælde. Parret tog derfor til England. 'Man føler, man har slået sit eget barn ihjel', siger parret til Ekstra Bladet.

Eks fra november 2012:Eks fra november 2012:

14.11.2012: Irland: Gravid kvindes død skaber igen debat om abort.
Salvita Halappanavar døde af blodforgiftning opstået efter en dødfødsel. I følge irske medier skulle dette, at lægerne ikke tidligt i forløbet ville udføre abort, være medvirkende til kvindens død. Venstrefløjspolitikere bruger anledningen til igen at advokere for en friere abortlov i Irland, hvor abort kun er tilladt ved fare for kvindens liv.
I en ananyse i Irish Independent advares abortforkæmpere imod at udnytte kvindens tragiske død i et politisk øjemed, og gør opmærksom på, at sundhedsstyrelsens retningslinjer allerede klart angiver, at en gravid kvinde skal have al nødvendig behandling. Sundhedsministeren har bedt om en undersøgelse af sagen.