Forside  |  
 | 

Aktuelt november 2011Aktuelt november 2011

24.11.11: Det binde øje

06.11.11: Sandheden vinder

05.11.11: FN's fejlslutning om abort

05.11.11: Tak Bubber

24.11.11: Det blinde øje24.11.11: Det blinde øje

Af Vagn Andersen, Præstegårdsvej 48, Skjern

Tirsdag den 15.11.11 havde socialdemokraterne Bent Hansen (BH) og Mogens Jensen (MJ) et indlæg om, hvor fantastisk en ressource et barn er for samfundet. De roste den nye regering for, at de igen vil gøre det gratis, at få foretaget en fertilitetsbehandling.
Når de nu er så glade for børn forstår jeg ikke, at de netop vælger at fremhæve og ønsker at betale for denne metode (fertilitetsbehandling) fremfor f.eks. adoption af danske børn eller børn fra andre lande.

Når en fertilitetsbehandling lykkes, bliver der ofte skabt mere end et foster (barn). Hvis det så kun er et barn parret ønsker, slår man de ”tiloversblevne” børn ihjel. Denne dobbelthed fik mig til at reagere og derfor dette læserbrev.

BH og MJ kan tilsyneladende godt lide børn, men mener tilsyneladende også, at det er i orden at sortere de børn fra, som er i ”overskud”.

Andre børn, der også er i ”overskud” er de, der slås ihjel ved en provokeret abort.

BH og MJ mener, at Danmark har brug for flere børn - ikke færre. Det er jeg ganske enig i, især når vi kigger fremad. Men, hvorfor slår vi så hver dag 44 forsvarsløse børn ihjel? (=16.000 om året eller ca.  ¾ million siden indførelsen af den fri abort), på den grusomste måde på vore abortkliniker i Danmark ?

Hvordan kan vi tillade at levedygtige børn som f.eks er født i deres 20. uge, og som ved den provokerede fødsel søger op mod  mors bryst, skrigende bliver lagt i en spand ude i skyllerummet, til de ikke kan mere og bliver tavse?

Sagt af jordemor Bente Torp: ” Vi dræber små fostre på den ene stue, og på den anden stue sættes al ekspertise ind på at redde dem. Det er en helt absurd opgave, vi som jordemødre står i. Hun spørger sig selv, er jeg jordemor eller jordemorder ?”

Jeg er klar over at mit læserbrev kan sætte sind i kog, men jeg er nødt til reagere på sådanne politikeres tilsyneladende pæne tale, når der gemmer sig noget så gusomt bag ordene.

Hvor længe vil vi vende det blinde øje til disse mord? Hvor længe varer det, før Guds vrede rammer vort land og folk?
Bragt i Jyske Vestkysten